MΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Ο σκοπός του παρόντος Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών είναι να προετοιμάσει και εξειδικεύσει στελέχη της εκπαίδευσης, τα οποία υπηρετούν ήδη ως μάχιμοι εκπαιδευτικοί, διευθυντές, σχολικοί σύμβουλοι, υπεύθυνοι εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, ή ως διοικητικά στελέχη εκπαιδευτικών υπηρεσιών και φορέων, προϊστάμενοι εκπαιδευτικών υπηρεσιών, υπηρεσιών επαγγελματικής κατάρτισης και δια βίου μάθησης, κλπ. ή όσους πρόκειται να απασχοληθούν στον εκπαιδευτικό τομέα σε όλο το φάσμα των εκπαιδευτικών και διοικητικών δραστηριοτήτων, προσφέροντας γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες στη διοίκηση των εκπαιδευτικών οργανισμών στο πλαίσιο της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης. Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Εκπαιδευτική  Διοίκηση (MΕA) στοχεύει να αναπτύξει στους φοιτητές την ικανότητα έρευνας και ανάλυσης, σύνθεσης και δημιουργικότητας, τονίζοντας παράλληλα τη ζωτική σημασία της πληροφόρησης και της τεχνολογικής ανάπτυξης, και ευαισθητοποιώντας τους σε ηθικά, εκπαιδευτικά, κοινωνικά, περιβαλλοντικά και διεθνή προβλήματα που επηρεάζουν τη ζωή και τη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων, οργανισμών και υπηρεσιών. Στοχεύει επίσης στην παροχή σπουδών υψηλής ποιότητας με αποδέκτες όσους φιλοδοξούν να γίνουν «ηγέτες» στον τομέα αυτό και προετοιμάζει τους φοιτητές/τριες να αναλάβουν διαρκώς αυξανόμενες και σύνθετες ευθύνες στον τομέα αυτό.

Το Πρόγραμμα ενδεικτικά απευθύνεται:

  • Σε όσους/όσες εργάζονται ήδη στον τομέα της εκπαίδευσης και κατάρτισης ιδιωτικό και δημόσιο και τους ενδιαφέρει η γρήγορη ανέλιξη.
  • Σε όσους/όσες αναζητούν εργασία στο χώρο της εκπαιδευτικής αγοράς στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα σε όλο το φάσμα της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης
  • Σε όσους/όσες ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν σε διαδικασίες επιλογής εκπαιδευτικού προσωπικού ή επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης.
  • Στους διευθύνοντες και απασχολούμενους σε δημόσια ή ιδιωτικά εκπαιδευτήρια ή φορείς εκπαίδευσης (και αρχικής αλλά και συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης) που ενδιαφέρονται για την περαιτέρω ανάπτυξη των οργανισμών τους με την αποτελεσματική ανάπτυξη και διαχείριση των πόρων του εκπαιδευτικού τομέα και με τη συμμετοχή τους σε Ευρωπαϊκά και διεθνή εκπαιδευτικά προγράμματα.

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Το πρόγραμμα προσφέρεται στην ελληνική γλώσσα. Η προτεινόμενη βιβλιογραφία είναι στην ελληνική και στην αγγλική γλώσσα.

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΙΣΔΟΧΗΣ

Στο Πρόγραμμα γίνονται δεκτοί απόφοιτοι Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι. με καλή γνώση της ελληνικής και της αγγλικής γλώσσας.

ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Για την απόκτηση του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών θα πρέπει να ολοκληρωθεί με επιτυχία η παρακολούθηση και αξιολόγηση του φοιτητή/τριας στις συνολικά έξι γνωστικές ενότητες. Κάθε μια από τις γνωστικές ενότητες αποτελείται από δύο ή τρία μεταπτυχιακά μαθήματα. Σε κάθε ακαδημαϊκό εξάμηνο μπορεί κάποιος να παρακολουθήσει μέχρι δύο (2) Γνωστικές Ενότητες με συνολικό αριθμό 30 μονάδων ECTS
Η συνοπτική διάρθρωση των γνωστικών ενοτήτων / μεταπτυχιακών μαθημάτων αναγράφεται στον κάτωθι πίνακα. Διαφαίνονται, οι κωδικοί, οι τίτλοι και οι αντίστοιχες πιστωτικές μονάδες ECTS των γνωστικών ενοτήτων του προγράμματος.

Τίτλος Γνωστικής ΕνότηταςΚωδικόςΤίτλοςΜονάδες ECTS
Α’ Εξάμηνο   
1η Γνωστική Ενότητα
(
DMPA1)«Οικονομία και Διαχείριση»
  • DMPA510
  • DΜΡΑ530
 

  • Οικονομικά για την Διαχείριση του Δημόσιου Τομέα – Οικονομική της Ευημερίας
  • Διαχείριση Χρηματοδοτικών Πόρων στον Δημόσιο Τομέα – Εφαρμογές Δημοσίων Πολιτικών
15
2η Γνωστική Ενότητα
(
DMPA2)«Ηγεσία και Ανθρώπινοι Πόροι»
  • DΜΡΑ520
  • DΜΡΑ540
  • Ηγεσία και Οργανωσιακή Συμπεριφορά
  • Διαχείριση Ανθρώπινων Πόρων
15
Β’ Εξάμηνο   
3η Γνωστική Ενότητα
(DMEA3)
«Διαχείριση της Σχολικής Μονάδας και Ανάπτυξη Προγραμμάτων»»
  • DΜΡΑ605
  • DΜΡΑ606
  • Διοίκηση και Διαχείριση Σχολικής Μονάδας
  • Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Αναλυτικών Προγραμμάτων
15
4η Γνωστική Ενότητα
(
DMEA4)«Επικοινωνία και ΔΟΠ»
  • DΜΡΑ604
  • DΜΒΑ575
  • Επικοινωνία και Συνεργασία στη Σχολική Μονάδα
  • Διοίκηση Ολικής Ποιότητας
15
Γ’ Εξάμηνο   
5η Γνωστική Ενότητα
(DMEA5)
«Συμβουλευτική και Ανάπτυξη»
  • DPSYC608
  • DPSYC501
  • Συμβουλευτική στη Σχολική Κοινότητα
  • Γνωστική, Συναισθηματική Κοινωνική Ανάπτυξη
15
6η Γνωστική Ενότητα
(DMPA6)
«Μεθοδολογία της Έρευνας»
  • DMPA590
  • DΜΡΑ595
  • Μεθοδολογία Έρευνας Κοινωνικών Επιστημών
  • Ανεξάρτητη Ερευνητική Μελέτη
15
 Σύνολο 90

Σε κάθε ακαδημαϊκό εξάμηνο ο φοιτητής μπορεί να επιλέξει να εγγραφεί και να παρακολουθήσει το πολύ δύο γνωστικές ενότητες. Ως εκ τούτου η συντομότερη χρονική διάρκεια για την ολοκλήρωση του προγράμματος είναι τρία ακαδημαϊκά εξάμηνα

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Για κάθε Γνωστική Ενότητα πραγματοποιούνται μία (1) εκπαιδευτική συνάντηση δια ζώσης διάρκειας τριών ωρών (3) και τέσσερις (4) με έξι (6) τηλεσυναντήσεις διάρκειας δύο (2) ωρών έκαστη με τον διδάσκοντα. Ο/Η φοιτητής/τρια  κατά την περίοδο αυτή θα πρέπει να μελετά το εκπαιδευτικό υλικό ακολουθώντας συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Για κάθε γνωστική ενότητα απαιτείται μελέτη περίπου 14 ωρών εβδομαδιαίως. Επίσης, για κάθε γνωστική ενότητα ο φοιτητής θα πρέπει να εκπονήσει δύο γραπτές εργασίες. Μετά το πέρας του εξαμήνου οι φοιτητές εξετάζονται γραπτώς στο Πανεπιστήμιο Νεάπολις στην Πάφο ή σε κατά τόπους συνεργαζόμενα εξεταστικά κέντρα στην Κύπρο ή στην Ελλάδα. Προκειμένου ο φοιτητής να επιτύχει σε ένα μάθημα πρέπει να λάβει, τόσο στην γραπτή εργασία όσο και στην τελική εξέταση, τουλάχιστον 50/100. Σε περίπτωση αποτυχίας μπορεί να δοκιμάσει εκ νέου στην επαναληπτική εξέταση. Ο τελικός βαθμός κάθε θεματικής ενότητας προκύπτει από τον βαθμό της τελικής (ή επαναληπτικής) γραπτής εξέτασης (με βαρύτητα 70%) και του μέσου όρου των γραπτών εργασιών (με βαρύτητα 30%).

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

  • Το διεθνές κύρος και η αναγνώριση του Πανεπιστημίου Νεάπολις της Πάφου.
  • Το καταξιωμένο ακαδημαϊκό προσωπικό.
  • Οι διεθνείς συνεργασίες του Πανεπιστημίου και η διασύνδεσή του με φορείς της εκπαίδευσης και κατάρτισης.
  • Η ευελιξία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και η χρήση προηγμένης τεχνολογίας.
  • Η δυνατότητα επιλογής από τους φοιτητές/τριες μεταξύ σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης.
  • Η προσαρμογή του Προγράμματος ΜΕΑ στις εκπαιδευτικές ανάγκες και στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον
  • Ο προσανατολισμός του Προγράμματος στην απόκτηση εφοδίων- προσόντων για την αντιμετώπιση των απειλών και την αξιοποίηση των ευκαιριών που εμφανίζονται λόγω της οικονομικής κρίσης
  • Ανταγωνιστικά δίδακτρα.
ΑΙΤΗΣΗ